Prema zvaničnim podacima u Republici Srbiji svake godine oko 4.600 žena oboli od raka dojke. Na žalost, tokom godine 1.600 žena u našoj zemlji izgubi bitku sa ovom bolešću, upravo zbog kasne dijagnostike i uznapredovalih oblika karcinoma dojke, koji su i najveći krivci za njihov prevremeni odlazak.
Oktobar kao “Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke”, obeležava se širom sveta kako bi se skrenula pažnja ljudi na sve veću rasprostranjenost ovog zloćudnog tumora. Onkolozi su saglasni da je ključ uspešnog lečenja karcinoma dojke prvenstveno u ranoj dijagnostici. Kako su ljudi najvažniji deo naše zajednice, vodeći trgovinski lanac “PerSu” svoj doprinos pruža kroz niz različitih aktivnosti u okviru društveno odgovorne kampanje “PerSu roze oktobar”. Cilj kampanje je da zajedno podignemo svest o značaju prevencije i ranog otkrivanja, ali i da proširimo informacije o mogućnostima pravovremenog započinjanja tretmana i uspešnog lečenja obolelih od raka dojke.
Smatra se da je rak dojke isključivo bolest žena, a istraživanja pokazuju da se oko 1% karcinoma dojke javlja i kod muškaraca. Kako su deo velike “PerSu” porodice upravo dame, zbog iskrene brige o njihovom zdravlju i sreći njihovih porodica, svim koleginicama koje do kraja godine urade preventivni pregled, kompanija će refundirati troškove.
Svesni činjenice koliko je edukacija važan deo preventivnog procesa, na upravo održanoj redovnoj Konferenciji za poslovođe u okviru “PerSu” maloprodajnog lanca, gost predavač na temu “Roze oktobar” bila je dr Dragica Toljaga, specijalista radiologije – vrsni stručnjak iz Opšte bolnice „Đorđe Joanović”. Droktorka Toljaga je proglašena za ličnost godine u oblasti medicine za 2020. godinu, a važi za jednu od omiljenih doktorki, jer svakom pacijentu uvek pristupa sa mnogo pažnje.
Pažljivo analiziramo naše okruženje i sa još više pažnje posmatramo „PerSu“ rastuću porodicu, u koju ubrajamo i naše cenjene potrošače, što nas je dovelo do zaključka da su i ovde dame u većini. Upravo zbog brige o njima, odlučili smo da ih podsetimo na izuzetnu važnost prevencije. Pored edukativnih postera na ovu temu u maloprodajnim objektima, svi zaposleni u “PerSu” tokom oktobra nose roze trakice – simbol podizanja svesti o opasnosti tumora dojke i značaju informisanja žena i tinejdžerki o važnosti redovnih pregleda.